söndag 14 november 2010

Politik

I dag har jag yttrat min åsikt om att jag tycker att det är jävligt mycket på tiden att Mona Sahlin avgår (varsågod att googla).
Eftersom flera har anklagat mig för att ha nåt emot Mona Sahlin som person, som kvinna, som människa ska jag här motivera varför jag anser det jag anser.

1. Mona Sahlin är ytterst ansvarig för partiet som partiledare. När partiet gör ett katastrofval har partiledaren ansvar. Tror ni att ett parti som Moderaterna, med många märkliga värderingar, skulle kunna komma långt om inte Reinfeldt är jävligt bra i diskussioner och har folks förtroende? Jag håller inte med om politiken. Men i varje debatt hittills har Mona blivit uppäten av Reinfeldt. Synd tycker jag, jag föredrar röd politik.

2. Partikamrater har krävt hennes avgång

3. Varje gång Mona Sahlin fått en rak fråga som jag sett, har hon antingen svarat med "MODERATERNA VILL FÖRSÄMRA GENOM ATT" istället för att komma med konkreta exempel på Vad sossarna kan göra. Smutskastningspolitiken (som också M mfl är jävligt bra på) hatar jag.

4. Jag anser att Mona Sahlin inte har verkat tillräckligt påläst i frågor och debatter. Misstolka mig inte.Hon är säkerligen hur intelligent som helst. Men hon msåte kunna förmedla det.


5. Jag skiter fullständigt i kän, toblerone och allt möjligt skit som diskuterats om henne. Hon är inte mer än människa. Det har folk missat. Men jag vägrar ta skit för att jag anser att det var ett rätt beslut.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att människor som bara ser till vem som uttrycker sig bäst i stunden i stället för att fundera över vad det människan säger innebär är puckon. Reinfeldt kommer så långt som han gör för att så många människor är idioter, alternativt egoister (och nu syftar jag inte på dig, för jag förstår att du inte röstar så). Inte för att han är så bra på att argumentera. Men det är förstås bara min åsikt, och den har heller inget med kön att göra.

    SvaraRadera