måndag 1 november 2010

Låsning eller inte låsning?

Ja, det har alltså kommit till det att jag funderar på att stänga fabriken, alternativt låsa bloggen.
Jag vet inte vilka ni är som läser - om det är fler än tre - eller inte.
Dels eftersom jag vet att många inte kommenterar.

Men grejen är att jag inte är riktigt säker på hur personlig jag kan vara här utan att det biter mig i arslet förr eller senare. Samtidigt. Jag står för det jag tänker, känner och säger.
MEN

Jag är samtidigt jävligt trött på att få skit för att jag har mycket på min fritid.
Jag har ett aktivt liv. De som har problem med det. Behöver inte vara delaktiga i det.

Det som känns är att jag (dels genom att påannonsera här) vad jag faktiskt har för mig i mitt liv får skit från lite olika håll.

Ni vet vilka ni är. Och ärligt talat skiter jag i om ni känner er träffade.

Men en sak är säker, jag har ett liv, jag tänker ha ett liv. Mitt jobb ska inte få påverka mitt privatliv. Jag vägrar låta det ske. Jag tänker heller inte låta mitt privatliv påverka mitt jobb.

Jag lever inte för att jobba. Jag jobbar för att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar